Halloween Tips! xD Eller Nåt! xD

Hej alla! :D
Har ganska nyss kommit hem från Comic Con Gamex, det var skitkul!! xD
Köpte en hel del, även fast jag fyller år i övermorgon! ;)
 
OCH det betyder ju att det är Halloween imorgon, så jag tänker tipsa om lite Halloween saker! ;)
 
1. Blod Sak!

Du behöver:
Sirap
Röd Karamellfärg
 
Alltså, det är rätt enkelt, det är bara att ta en skål, blanda sirapen med LITE karamell färg (Om du tar för mycket kommer det att rinna jätte mycket) och då får du parfekt typ fej blod, som du kan använda till desserter och sånt! xD
 
2. Varulv Eller Nåt Annat! 
 
Jag tror att ni redan vet att jag inte är för mycket för smink och sånt där, MEN jag älskar Halloween-sminkningar, så jag kommer tipsa er om hur man kan göra om man vill te. x vara en varulv på Halloween! xD
 
Då kan det vara bra att ha svart runt ögonen, rivsår här och där med hjälp av fejk blod, varg öron (Som man kan göra själv eller köpa nånstans, som te. x i leksaksaffärer eller Butterix typ!) Och sen bara köpa vanliga kläder och klippa dom lite här och där, ta fejk blod (Som går att använda på kläder såklart) och smeta ungefäör där du har klippt, så ser det ut som om du har slåss eller nåt! xD
 
3. Halloween Muffins! 
 
Det är bara att baka vanliga muffins, man kan hitta recept i nån receptbok eller på Internet, och dekorera dom som Halloween med godis, kristyr och lite andra saker! xD
 
Du kan antingen göra så muffinsarna ser ut som ögon globor då behövs: Smarties (Som ögonfärgen), Chokladsås (som man kan pluta på smartiesen så det blir en pupil), en tandpetare med röd karamell färg på (som man kan dra försiktigt från smartiesen så det ser ut som blodådror), och såklart vit kristyr (under allting och så!)
 
Eller bara göra dom till vad du vill som skellette, vampyrer, varulvar, pumpor eller nåt te. x! xD
 
 
Ok, jag vet att det inte riktigt var världens bästa tips om man säger så, men Hey, jag försökte iallafall! ;)
Är väldigt trött just nu så... Ja.. ._.
 
Hoppas iallafall att ni blev nöjda Med dom! Det kommer nya tips senare! xD
 
Ha en glad HALLOWEEN!!! xD
 
Ahja, Bloggar mera senare, HEJDÅ!!! xD
 
 
Hehe!! xD
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller spelnamn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den. Den publiceras ej)

Din blogg- eller hemsidesadress:

Vad vill du säga till mig?


Tack för att du kommenterar i min blogg. Jag blir jätteglad för varje kommentar!
Trackback
RSS 2.0