MineCraft Tips IGEN!!! xD

Hej alla! :D
Nu tänkte jag göra mer MineCraft tips! ;) xD
För att.. Jag älskar MineCraft och... Jag tycker det är kul att tipsa om saker, OK!? xD
 
Om du inte hittar till ditt hus på MineCraft (Va ärlig, det händer rätt ofta! ;) ) så kan dethär kanske hjälpa! :D
Bygg en kompass! Den kan visa ungefär vart ditt hus är! xD
Bygg en lång pelare med en fackla högst upp vid ditt hus, så kan du se det på långt håll! xD
Öppna en karta där ditt hus är, så vet du vilket håll du ska gå när du går vilse (Kanske lite svårt att förklara, men tästa bara så kanske du förstår! xD )
 
Om du vill ha en hund/varg eller en katt till husdjur så gör du såhär:
Varg: Vargar älskar ben, så ta med dig ungefär 10 ben och ge dom till vargen tills den får ett rött halsband på dig, då är den tam och bara din! xD Vargar attackerar även det du slår på, så den skyddar dig! xD
Katt: Katter älskar rå fisk, så ta med ungefär 10 fiskar där med och leta efter en ozelot men var försiktig så den inte springer iväg, när du är ganska nära så går den sakta mot dig, då ger du den den råa fisken så blir den en katt! xD Katter skrämmer även iväg Creepers!
 
Vargar vågar inte attackera Creepers förresten! xD
 
Det var det, förlåt men om jag inte går nu får jag dataförbud imorgon... -.- ..
 
Ahja, Bloggar mera senare, HEJDÅ!!! xD
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller spelnamn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den. Den publiceras ej)

Din blogg- eller hemsidesadress:

Vad vill du säga till mig?


Tack för att du kommenterar i min blogg. Jag blir jätteglad för varje kommentar!
Trackback
RSS 2.0