Tips Till MineCraft!! xD

Hej alla! :D
Nu tänkte jag tipsa er om olika... Tips, till MineCraft! ;)
Ja, som ni kanske vet så spelar jag MineCraft! xD
Så varför inte ge er tips?
(Förresten, snart kommer det en ny video upp! ;) )
 
Om Du Är Nybörjare På MineCraft:

Om du är Nybörjare eller så så har jag några tips för dig! ;)
1. Hugg ner träd så du får... Ja träd? :)
2. Gör några Träd Plankor (?) Med dom!
3. Av dom kan du göra pinnar (Men kom ihåg att ha några "Trä Plankor" kvar! ;) )
4. Gör en "Trä Hacka" av det, med Trähackor kan man hacka i sten (Så att man får.. Ja, sten till sina föremål! :D )
5. Hacka i sten så får du sten till dina föremål! :) YOU DONT SAY???
6. Gör en stenhacka av Pinnar och Stenen, med Stenhackan kan du hugga av Kol och Järn!
7. Hitta Järn (Det är som brons-prickar i stenen) och smält det i en ugn (Man gör en ugn av sten) Du kan använda trä som "Bränn" föremål!
8. När du smält klart Järn Malmen så får du några Järntackor, med dom kan du göra en Järn Hacka (Då behöver du återigen pinnarna, och såklart Järntackorna) Med Järnhackan kan du hacka sönder: Kol, mer Järn, Guld, Rödsten och... Diamanter!! :D
 
Vilken Mat Till Vilket Djur På MineCraft:
 
När djuren blir matade kommer dom i "Kärleks Läge" om två djur nära varandra är i Kärleks Läge så får dom ungar!! xD
Alla djur föredrar olika mat, så vilken mat är för vilket djur? Kolla här! xD

Grisar: Grisar föredrar morötter (Dom följer efter dig om dom vill ha det) men kan också vilja ha Havre ibland! :P
Kor: Kor vill bara ha Havre (Havre får man genom att plantera vanliga frön, vattna det och vänta några dagar tills dom växer och blir gul mörka, då kan du skörda dom och få havre!! :D )
Får: Som korna vill fåren också ha Havre! ;) (En rolig grej: Färga dina får med hjälp av blommor så dom blir i olika färger, då får även ungarna färg på sig! xD )
Katter/Jaguarer: Dom föredrar fisk (Fisk får du genom att.. Fiska! xD ) När dom blir matade förvandlas dom till vanliga katter och blir dina husdjur! :P Katterna skrämmer också iväg Creepers! ;)
Höns: Höns vill ha frön (Som du får av gräs)
Vargar: Mitt avsoluta favoritdjur!! xD Vargar vill ha vilket sorts kött som helst! Stelt eller Rått spelar ingen roll! Man får kykling av att döda kyklingar, Biff om man dödar kor och Fläsk om du dödar grisar! Akta föresten så att du inte slår vilda vargar! >:)
När du matar vargarna blir dom dina husdjur! 
 
Ja, men det var dom tipsen jag ville ge då! ;)
Hoppas det hjälpte er!! xD 
Ahja, Bloggar mera senare, HEJDÅ!!! xD
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller spelnamn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den. Den publiceras ej)

Din blogg- eller hemsidesadress:

Vad vill du säga till mig?


Tack för att du kommenterar i min blogg. Jag blir jätteglad för varje kommentar!
Trackback
RSS 2.0