Kakor!!!!

Hej allihopa! :).
Nu ska jag skriva resten av min saga: Kyklingen som räddade påsken! :).
Jag ska försöka att skriva klart den innan påsklovet är slut! :) ;).
Här kommer den:

Chicken gick och gick, han kände knappt igen sig!
Han kom in i den mörka skogen, det var natt!
Chicken skakade av räddsla.
En fågel tittade långsamt efter varenda steg han tog.
Sen hörde han något.
Chicken följde efter rösten, ljuset kom tillbaka, och han var i en fårhage.
Det var ett långt, vitt staket runt en kulle fullt med gräs.
Chicken kände på gräset, mjukt och skönt, sen såg han dörren till fårhagen, den var öppen.
Han sprang in i fårhagen.
Fåren bääade (?) åt honom när han gick.
Chicken kom på att han kanske inte hittar sin bondgård igen...
Han grät nåra tårar medans han tittade ner på marken, tillslut krockade han med något. Chicken tittade upp, personen han krockade med vände sig om och det var ett svart får.
-Nämen hej lilla kykling, vad gör du här då??

Det var kallt och mörk, Chicken hörde något prassla där borta i buskarna!
Det tog ett litet tag innan han förstog att någon tittade på honom bakom buskarna.
Chicken försökte att gömma sig på något sätt, men alltid tittade han fram försiktigt och såg ögonen bakom buskarna inspärrande i honom!
Han kände sig rädd, han visste inte vad han skulle göra!
Han gick långsamt fram mot buskarna, det ända han tittade på vad buskarna med dom där ögonen, som om dom lockade på honom.
Tillslut kom han fram så han kunde känna buskarna.
Ögonen kom långsamt fram, tillslut hoppade dom över honom.
Och då såg han att det faktiskt var en kykling, som han.
Kyklingen ställde sig framför honom.
Chicken reste sig upp, och då såg han att det var en lika stor, kykling tjej som han, fast rosa??
Nu glömde Chicken att han var rädd.
-Hej, vem är du!? Frågade hon.
-C-Chicken... Svarade han.
-Vad gör du här? Frågade hon.
-Jag rymde från min bondgård, varför är du rosa?
-Ehh, jag ramlade i en burk rosa målar färg när jag var liten, det är därför jag rymde hit, så att ingen ska se mig såhär konstig... Sa hon.
-Jag tyckte att det var fint! Sa Chicken.
Hon tittade upp på Chicken.
-Tycker du? Kom! Sa hon och gick djupare in i skogen.
Chicken nickade och följde efter.

Dom var framme vid en liten koja, Det var nog den där kykling-tjejens koja.
-Vad tycker du? Frågade hon.
-Fin! Sa Chicken.
Hon började att skratta, sen gick hon in i den.
Chicken följde efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller spelnamn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den. Den publiceras ej)

Din blogg- eller hemsidesadress:

Vad vill du säga till mig?


Tack för att du kommenterar i min blogg. Jag blir jätteglad för varje kommentar!
Trackback
RSS 2.0