Kycklingen som räddade påsken Del 1 .

Hej allihopa! :) .
Nu ska jag skriva min påsk saga.
Den handlar om en kyckling! :) .
Nu börjar den:
 
Det var en gång, en kyckling, han hade kläckts för 7 år sedan ur sitt ägg.
Kycklingen hette Ckicken, jag vet, det är "kyckling" på engelska, men Chickens mamma 
fick så många ägg att hon knappt kunde räkna dom, så vissa fick enkla namn.
Ckickens minsta bror skulle precis kläckas ur sitt färgglada ägg.
 
Det var 1 vecka till påsk så bonden målade alla hönans ägg till påsk ägg.
Nu hände det, Chickens bror kläcktes, det första hans lillebror fick se vad Chicken.
Han tittade med strålande ögon på sin bror.
Chicken var älds av alla, bara han visste vilken hjälte han skulle bli snart, faktiskt så började hans äventyr 
redan denna kvällen.
 
På kvällen lyste stjärnorna och Chicken packade sin väska.
Han ville rymma, upleva ett eget äventyr.
Chicken skulle precis gå iväg tills hans minsta bror vaknade.
-Chicken, vart ska du?? Frågade han med blinkade ögon.
-Jag ska rymma, uppleva mitt eget äventyr! Svarade Chicken.
-VA!!! Du kan inte rymma..... Kommer du tillbaka? Frågade hans lillebror.
-Ja, nån dag kommer jag tillbaka, men jag måste gå nu! Sa Chiken och gick till skogen.
-Okej..... Hejdå... Sa hans lillebror.
 
Fortsättning följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller spelnamn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den. Den publiceras ej)

Din blogg- eller hemsidesadress:

Vad vill du säga till mig?


Tack för att du kommenterar i min blogg. Jag blir jätteglad för varje kommentar!
Trackback
RSS 2.0