panfu saga del 6 :cool:

Hej allihopa. Nu ska jag skriva panfu saga del 6:
Nu var det morgon för Lova, Kamaria och dizzed.
Lova hittade en lapp vid sin väcka klocka och där
stog det: Hej Lova. Du får inte gå till skolan idag för
att vi måste tränna dig. Vi vet inte om vi ska lämna
dig till den onskefulla trollkarlen (vem det nu är?)
Jag vet i alla fall att vi har en lista på vad som är
jätte viktigt att göra idag:
1. rädda Maja. 2. tränna på dinna krafter. 3. Kolla
vad mer dizzed gjorde för nånting med sin kraft.
4. Kolla om krucio är kvar i fängelset :). Ja rätt
lite saker vi ska göra men det kan ta lång tid så
skynda dig till den läskiga skogen jag möter dig där.
//Kamaria. Så stog det på lappen. Lova började att
skynda sig så fort hon kunde och hon ringde till skolan
och låtsades att vara sjuk. Sen sprang hon till den läskiga
skogen och möte Kamaria där.
-Kom vi ska rädda Maja. Sa Kamaria.
-Vart är dizzed? Frågade Lova.
-Dizzed kommer snart efter oss. Sa Kamaria.
-Ok. Sa Lova. Nu kom dizzed springande och jätte trött
till Lova och Kamaria.
-Hej. Sa dizzed trötsamt.
-Hej. Sa Lova och Kamaria.
-Nu är vi i Bollyland. Sa Kamaria och stannade.
-OK. Sa Lova.
-NEJ KRIGET BÖRJAR NU!!! Sa dizzed förvånnat.
-Och kanske förbanneldsen. Sa Kamaria
-VA!!! JAG MÅSTE TILL MAJAS HEM, JA DÄR ÄR DET. Sa Lova och sprang så fort hon
kunde till Majas hem.
-Oj, ha ha Lova försöker värkligen att lura mig för fullt. Sa dizzed.
-Va? Är du GALEN vi har inte försökt att lura dig sen du var 3 år. Sa Kamaria till dizzed.
-He he ha ha, ni vett väl att jag inte är lätt lurad så sluta nu tack. Sa dizzed som om hon
var en drottning.
-Mmmmm, ja förlåt men vissa sejer att du är smart och sånt men det tycker inte jag nu
ALLTING ÄR PÅ RIKTIGT. Skrek Kamaria till dizzed.
-Vadå allting? Lättare sagt vad? Sa dizzed komiskt.
-ALLTING, FÖRBANNELDSEN, KRIGET ALLTING. Sa Kamaria argt till dizzed.
-Ja kriget visste jag men, KRIGET!!! Sa dizzed rädd.
-JA ALLTING. Sa Kamaria.
-Jag mennar KRIGET HAR BÖRJAT!!! Sa dizzed.
-VA!!! FORT GÖM DIG!!! Skrek Kamaria till dizzed.
-Ok. Sa dizzed.
-Jag tror nu på förbanneldsen.........vänta FÖRBANNELDSEN KANSKE BÖRJAR OCH DEN ÄR PÅ RIKTIGT!!! Skrek dizzed.
-Ja så klart. Sa Kamaria.
-NNNNNNNEEEEEEJJJJJJJJJ :( ;(. Hörde dizzed och Kamaria att Lova sa.
Dizzed och Kamaria sprang in till Lova i Majas hus och kollade där.
Dom såg att Maja liggde på sängen och inte rörde sig alls.
Kamaria lysnade på hennes hjärta och hörde om hon levde och sen sa:
Ledsen Lova, man kan seja att hon är i himlen nu. Sa Kamaria ledsent.
Lova kunde inte pratta för att hon var så ledsen. Men sen såg Lova en papersbit
hon läste den för sig själv och det stog exsakt så här:
TILL LOVA:
Hej Lova. Ingen får läsa det här bara du för att jag vill inte att
någon annan ska få veta det här.
Jag vet att jag har en förbanneldse det har jag vetat länge.
Jag har en kraft har du? Min kraft är att jag kan se allting alltså jag
kan se vad andra tänker på och vart dom är,
kan se vad som kommer att hända i framtiden (det var så jag visste
att jag skulle få en förbanneldse), jag kan se vad som hände förut och jag kan
se på alla i hela världen vad dom gör och sånt nu. Ja jag kan se allting jag vill
med min kraft. Jag har kollat på dig hela tiden i mitt rum med min kraft.
Jag började att kolla på dig när du träffade den dära flickan jag vet inte vad hon heter
men det kanske var dissad eller nåntin? Jag har vetat att du hälst ville rädda mig
än dissad (eller vad hon hette?) varför ville du rädda mig mest än dissad
(eller vad hon heter igen???). Jag längtar efter dig och jag vill träffa dig.
Be din vän kamria (eller vad hon hette???) att kolla i spå-kullan,
lösenord: Majas framtid.
M.V.H. DIN VÄN MAJA...................
Lova började att gråtta när hon läste det men vad var det med lösenord?
-Kamaria, kan du läsa den näst sista raden. Sa Lova och pekade på den sista raden.
-Visst, ok. Sa Kamaria och läste den näst sista raden på lappen.
-Aha. Sa Kamaria glatt :).
-Kom vi ska gå till slotstornet. Sa Kamaria och tog i dizzeds och Lovas händer och gick.
Nu var dom framme i slottornet och då sa Kamaria:
-Spå, Spå- kullan vissa mig bilder från lösenordet: Majas framtid och vissa den viktigaste
bilden på vägen. Sa Kamaria meddans hon hålde i spå-kullan (alltså hon spå).
Den viktigaste bilden kom på vägen och det var den här bilden:
det stog under bilden: Onsdag den 19/1-11 eller torsdag den 20/1-11
-Vad betyder den? Frågade dizzed.
-Vet inte. Sa Lova.
Men vad hände nu, Kamaria såg att Maja levde igen i spå-kullan.
-Ja, Maja lever igen. Sa Kamaria.
-JJJJJJJJAAAAAA. Skrek Lova av lycka.
-Så ja, nu ska vi tränna Lova, det står så på listan. Sa Kamaria glatt.
-Mmmmm......Ok. Sa Lova.
-Kom då, vi går till simmbassengen och trännar Lova på vatten kraft. Sa Kamaria.
-Ok.....men vilka krafter hadde jag? Frågade Lova.
-Vatten, vind och luft. Sa Kamaria bässtemt.
-Ok. Sa Lova.
Dom gick till simmbasengen där ingen var för att dizzed, Lova och Kamaria tittade noga på hela
simmbasängen.
-Kolla. Sa Kamaria komiskt.
Dizzed och Lova tittade på Kamaria.
Kamaria tog fram sin trollstav och viftade med den och sa:
-Vatten, vatten gör dizzed dygn sur. Sa Kamaria.
Vattnet kom över dizzed och ramlade på henne hon vart helt dygn sur.
Kamaria och Lova skrattade jätte mycket, dom skrattade så att det lät som att hela kina kunde höra dom :) :D.
Men dizzed var bara sur och använde sin sol kraft och torkade sig med den.
-Tästa. Sa Kamaria roligt till Lova.
-Ok. Sa Lova roligt tillbaka.
Kamaria tog fram sin trollstav till Lova och sa:
-Ta den men du får den inte men nu får du låna den. Sa Kamaria.
-Ok, tack. Sa Lova och tog den.
-Du kan göra 5 saker med den det är att: kasta vatten på någon, blåsa bubblor med vatten, göra en vatten
ål, läka ett sår eller att göra en vatten virvelvind men en vatten virvelvind kan inte ens jag göra och jag är den enda mästaren på alla krafter. Sa Kamria.
-Ok, jag ska kasta vatten på någon nu. Sa Lova.
-Ok kasta vattnet på mig. Sa Kamaria.
-Ok. Sa Lova.
-För att göra det så måste du seja orden: Vatten, vatten kasta vatten på Kamaria. Sa Kamaria.
-Ok. Sa Lova.
-Vatten, vatten kasta vatten på Kamaria. Sa Lova.
Det kom vatten på Kamaria, hon vart dygn sur :).
-Bravo Lova nu ska du tästa alla andra krafterna. Sa Kamaria.
-Ok. Sa Lova glatt.
-Så, vad vill du nu tästa? Frågade Kamaria.
-Vet inte........eller JO jag vill tästa att blåsa bubblor. Sa Lova.
-Ok. Sa Kamaria.
Lova kunde nu alla saker med vatten förutom en vatten virvel vind men det skulle ju hon inte tästa.
-Kom, du kan ju alla kraft saker med vatten förutom en så klart men den behöver du ju inte lära dig. Sa Kamaria
glatt :D. -Ok men vad ska vi tränna nu för kraft? Frågade Lova.
-Vind och luft. Sa Kamaria bässtemt.
-Ok. Sa Lova.
Dom gick till panda-kullen för att på dom andra ställerna så var det många pandor där.
Men allt slask och snö hadde komit tillbaka :/.
-Konstigt??? Sa Kamaria.
-Så där gör min kraft, min kraft gör det fint på vatten men inte så mycket på land he he. Sa dizzed.
-Ok. Sa Lova glatt.
-Har du kvar trollstaven? Sa Kamaria (frågade Kamaria mennar jag).
-Ja så klart. Sa Lova när hon skulle ta ut den från fickan men sen stannade hon till.
-Vad är det? Frågade Kamaria.
-Jag........jag........DEN ÄR BORTA!!! Skrek Lova.
-VA!!! Skrek Kamaria tillbaka.
-Jag sa att den VAR BORTA. Skrek Lova igen.
-Så klart jag hörde, jag sa VA!!! för att du hadde tapat bort den. Skrek Kamaria igen.
-Vi kan kolla om Lova glömde den i simmbassängen. Sa dizzed.
-Ok. Sa Lova.
-Kom. Sa Kamaria och gick till simmbasängen.
Trollstaven låg i vattnet.
-Lova använd din vatten kraft innan trollstaven blir förstörd. Skrek Kamaria.
-LLLLOOOOOOVVVVVAAAA det är jag frrråååånnn din drröööömmmmm. Sa den spökliga rösten från Lovas mardröm!!!
-Du kan innnnte ta trollstaven äääännnnn. Sa den spökliga rösten som bara Lova hörde.
-KKKKaaammmmmmaaarrriiiiiiiiaaaaaa lurara dig barrrraaa. Sa den spökliga rösten.
-dddduuuu måste tro mmmmmiiiigggg minns du det dääärrrraaa med Majjja. Sa den
spökliga rösten igen till Lova.
Lova trodde faktiskt på spökjudet den här dan och Lova bara gick sin väg.
-VA!!!! Jag tar den då. Skrek Kamaria och dykte i vattnet efter trollstaven.
Kamaria kom nu up från vattnet och hadde trollstaven i handen.
Kamaria såg Lova och tog henne i axlarna.
-LOVA!!!! DET DÄR FÅR INTE HÄNDA IGEN!!! Skrek Kamaria.
- Men den spökliga rösten sa att jag inte skulle ta trollstaven. Sa Lova.
-Den spökliga rösten???? Undrade Kamaria.
-Ja den spökliga rösten. Sa Lova argt mot Kamaria och sen gick.
-Vad är det med henne. Frågade dizzed.
-Anden. Sa Kamaria ledsent.
-Anden????? Frågade dizzed.
-Anden med den spökliga rösten som gör andra onda. Sa Kamaria.
-Jag fick anden när jag var liten, jag blev ond i en hel månad. Sa Kamaria.
-Men hur blir du god från anden. Frågade dizzed.
-Om man är bra på kraften eld och vatten så blir man fri från anden men
Lova kan bara vatten bra. Sa Kamaria.
-Wubs vad läskigt nu kommer Lova att bli ond i en månad typ. Sa dizzed.
-Jap, Lova kommer att bli ond i en månad men hur ska vi göra vi kan inte
vänta en hel månad!!!! Sa Kamaria.
-Hhhhmmmmm.........JAG vet vi kan be Maja att komma. Sa dizzed glatt.
-Vilken bra ide. Sa Kamaria glatt okså.
Dom ringde Maja och hon kom sen möte hon Lova och sa:
Hej Lova det är Maja jag kommer bara att vara här en liten stund. Sa Maja.
-Maja.......HEJ MAJA du är entligen här. Sa Lova och inte blev ond.
-Ja jag vet men nu måste jag gå. Sa Maja och gick.
Lova och Maja så hejdå till varandra.
-Kom Lova du är inte ond längre tjihoo. Sa Kamaria och tog Lova och dizzed i handen.
Dom gick igen till panda-kullen och så visade Kamaria hur man skulle göra hon sa:
-Här är trollstaven, Sig orden: Vind och luft ko och blås upp Kamaria. Sa Kamaria.
-Ok. Sa Lova och skrattade.
-Vind och luft ko och blås upp dizzed. Sa Lova.
-DIZZED!!!!! DU SKULLE JU BLÅSA UP MIG. Sa Kamaria.
Men dizzed flögg up till luften med en virvel vind av luft från Lova:
-Bravo. Sa Kamaria och klappade händerna.
Vi lämnar dig till den onskefulla trollkarlen imorgon. Sa Kamaria.
-IMORGON. Sa Lova.
(fortsättning följer.........)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller spelnamn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den. Den publiceras ej)

Din blogg- eller hemsidesadress:

Vad vill du säga till mig?


Tack för att du kommenterar i min blogg. Jag blir jätteglad för varje kommentar!
Trackback
RSS 2.0