Panfu saga del 8 :cool: :bigeyes:

Hej allihopa. Nu ska jag skriva Panfu saga del 8 :cool: :D. Här är den:
-H-Hur ska vi rädda: hela vår värld, hela ängla världen och Maja? Frågade
Lova lite tyst.
-Man måste, om man kan... och om man får! Sa Lovas bolly.
-Mmmm.... Men hur? Frågade Lova.
-Men vänta nu! Sa dizzed för sig själv så att: Lova och bollyn inte hörde.
Lova bara bablade, och bablade, och bablade.
Sen så sköt dizzed en sol blixt på Lova, den var inte farlig men dizzed tyckte
att Lova bablade för mycket. Dizzed såg lite arg ut men inte så mycket, kanske
en rynka arg ;).
Lova blev genast arg men inte så mycket.
Dizzed lyste alltid som solen när hon måste tänka ifred och det gjorde hon nu.
-Nu måste dizzed tänka ifred så vi ska vara tysta. Sa Lovas bolly.
-Hur visste du det? Frågade Lova förvånat.
-Em...... Jag är också..... magiskt. Sa Bollyn svårt.
-VA!!! Hur..... Varför..... VARFÖR SA DU INGET!!!!!! Väste Lova åt bollyn.
-Nej då.... Jag.... Har varit på lekskoner hos Kamaria på fritiden när jag säger att
jag ska gå ut. Men jag kan inte minna trollformler :(. Sa Lovas Bolly.
-Det är lugnt du lär dig säkert dom någon dag. Sa Lova lugnt.
-Nej... Sa Lovas Bolly.
-Jag har övat, och övat i snart ett helt år men jag kan inte :(. Sa Lovas Bolly.
-Du kan lyckas. Allt är inte omöjligt, och du kan allt. Sa Lova kraftfullt och lugnt.
-Mmm. Sa Bollyn.
-Tyst, jag försöker att tänka. Väste dizzed.
-Okidoki, Lova nu ska vi vara tysta :tired: . Sa Lovas Bolly.
Dizzed tänkte noga på dom här bilderna:


Med iskraft



-JAG HAR DET!!!!!!! Skrek dizzed jätte glat :D!
-Va :D. Vet du vart den onskefulla trollkarlen är? Frågade Lova som den lyckligaste pandan.
-Japp :cool: . Svarade dizzed.
-Hipp, hipp hurra!!! Sa Lovas Bolly.
-Jo, det var så här:
När jag spionerade på dig i djungeln så märkte jag att du var kraftfull, och du hade mycket energi.
Kamaria sa till mig att jag skulle leta efter dig, Lova. Sen så gick du till min träkoja (som i
min plan :) ;) :cool: ). Sa dizzed.
-Ja... Och???? Frågade Lova
-OCH!? Pussla ihop allt:
När vi träffade Mallinna och hon sa att onskefulla trollkarlar var i ängla världen!
OCH när du plöstligt gick in i min träkoja förutom att knaka på!
OCH när vi hörde nåt onskefullt skratt låta när du kastade is på mig även att vi inte såg nån!
OCH när Kamaria vissade den viktigaste bilden på vägen med lössenordet: 'Maja, framtid'' eller vad det var för lössenord.
-Hmmm... DU HAR RÄTT!!!!!!!! Sa Lova jätte glat :D :).
-Vad mennar ni?! Frågade Lovas Bolly.
-Så här mennar vi:
Kamaria vissade en viktig bild på väggen från sin spå kulla när hon sa ett lössenord, en
bild på Mallinna kom och sen efter några dagar så träffade vi henne.
OCH..... Vad mennade jag med att Lova gick in i min träkoja???..... Ja ja.
OCH vi hörde ett onskefullt skratt och ängla världen har onskefulla trollkarlar
och det kan vara dom onskefulla trollkarlarna som vi letar efter :cool: . Sa dizzed.
-............... AHA!!!! :D. Sa Lovas Bolly glatt.
-Mhu. Sa dizzed som en kossa :D.
-Okidoki kom nu Lova...... och kossan: dizzed :D. Sa Lovas bolly.
-HÖRÖ :mad: :mad: . Skrek dizzed.
-Lugnt. Sa Lova. Dizzed och bollyn kunde inte tro sina ögon, Lova lyste blåt runt om sig och lugnade ner dom!
-Vadå? Frågade Lova när bollyn och dizzed kollade super konstigt på henne!
-Du..... Du lyser. Sa Lovas bolly.
-Va??? :question: . Sa Lova och kollade på sina blåa händer!
-VA!!!!!!! Hur kan jag lysa BLÅTT!!!! skrek Lova högt.
-Du.......................................Du.......... DU LYSER!!!!!!!! Sa dizzed glatt :D.
-Vad är det för nånting bra!! Skrek Lova högt!
-Du kan alla dinna krafter nu! Sa Lovas bolly lugnt!
-Ja, alla lyser som en speciel färg när dom kan alla sinna krafter! Sa dizzed.
-Ja... Ja...... JAG KAN MINNA KRAFTER!!!!!!!!!!! Skrek Lova.
-Japp ;). Sa dizzed.
-.....Men vänta nu! Lova lyser blått :bigeyes: ! Sa dizzed.
-Ja..... Lova..... Lova du kommer att bli den snällaste och mäktigaste prinsessan över dinna krafter, om du klarar
trollkarls duellen och jag och dizzed och Kamaria ska hjälpa till med den :cool: . Sa Lovas bolly med soll glass ögon :cool: .
-JA!!!! Sa Lova högt och kramade sin bolly hårt!
-Nu går vi till Kamaria och berättar att vi vet vart dom onda trollkarlarna är! Sa dizzed lugnt.
-Ok. Sa Lova med bollyn i hennes famn!
Dom gick till Kamaria och nu var dom framme i hennes rum. Men det var konstigt, Kamaria fanns inte där :question: .
Dom hittade en till lapp där det stog: Jag kan inte hjälpa er just nu, men jag kommer snart igen. Jag ska plokka några sälsynta blommor.
//Kamaria.
-Jahap, då får vi väl vänta. Sa dizzed lite argt!
-MMMM, men Kamaria kommer nu. Sa Lova!
Kamaria hade typ över 100 stycken sälsynta blommor i hennes händer!!!!!!!!!!
-Så.... Nu kan ni berätta. Sa Kamaria.
-Jo, vi vet vart dom är. Sa dizzed.
-Vilka: 'dom''???????? Frågade Kamaria!
-Dom onda trollkarlarna. Sa Lovas bolly!
-AHA!!!!!! Bravo!!!!!...... Men vart är dom??? Frågade Kamaria!
-Dom är i ängla världen! Sa dizzed glatt!
-Ängla världen?????? Frågade Kamaria!
-Vi träffade en ängel i min träkoja och hon sa att onskefulla trollkarlar var i ängla världen. Förklarade Lova glatt :D.
-och Lova lyste blått och lugnade ner mig och hennes bolly! Sa dizzed.
-Wow, lyste Lova värkligen blåt?! Sa Kamaria över lykligt :D.
-Japp ;). Sa dizzed.
-Lova...... ´Nu har du lärt dig dinna krafter....... Nu kan du få en gåva från mig! Sa Kamaria glatt :D.
-WOW, vad är det?! En ny jätte bra kraft?!, eller en egen stad :D?!, eller en egen värld?!!!!???? :D. Vad är det för något, sig nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sa Lova super glatt :D.
-Det får du se imorgon.... Jag måste först göra den klar! ;) :D. Och det är mycket, mycket bätre än, en hel stad, eller en ny kraft eller en värld, jag lovar, mycket, mycket bätre än det! :) ;) :D! Sa Kamaria 
-WOW, WOW, WOW, WOW, jag kan knappt vänta tills imorgon, SIG NU!!!!!!!!!!!!!!!! Sa Lova som nästan den lyckligaste pandan på hela Jorden :D :D :D.
-Kom hitt till slotstornet imorgon så får du den då! ;). Sa Kamaria glatt tillbaka :).
-Du, dizzed och bollyn måste sova nu. Sa Kamaria lugnt ;)!
-Ok. Sa dizzed och gick till sin träkoja/igloo.
-Ok. Sa Lovas bolly och bara gick.
Innan Lova gick ut så sa Kamaria:
-Du lägntar väl tills imorgon. Sa Kamaria lite tyst.
-Ja, tack för att jag någonsin får nånting en mobbing. Sa Lova tyst tilllbaka!
-KOM NU LOVA!!!!!!!!!!!!! Skrek Lovas bolly från terrassen (precis utanför slotstornet).
Lovas bolly hörde ingenting vad Lova och Kamaria sa!
-Vad väntar du på? Gå till din bolly, han väntar där, och då ska du och din bolly sova så gott inatt hoppas jag! Sa Kamaria tyst igen!
-Ja, Men...... Sa Lova när en tår rinde ner :(.
-Vad är det? Sa Kamaria lite tyst igen!
-........ Om det blir imorgon så kommer jag säkert att få den där trollkarls duellen och då om jag lyckas trollkarls duellen så...... Blir allting vanligt igen även att jag har räddat hela världen, och då kommer jag att bli mobbad igen :(. Sa Lova och grätt.
Men sen kom Lovas bolly med armarna i gårs och såg arg ut!
-Varför kom du inte :mad: . Sa Lovas bolly.
Men sen så såg Lovas bolly att Lova var ledsen och då lugnade han ner sig och försökte att trösta henne på något sätt :S. 
-Men du vill väl hälre rädda världen än att du blir mobbad och världen förstörs!!!!!!!!!!!!!!! Sa Kamaria.
-MMMMMM.....Det får väl bli så. Sa Lova och snyftade :(.
-Jag får väl försöka att rädda världen. Sa Lova och snyftade igen :(.
-.................. Men tänk på överrasskningen imorgon. Sa Kamaria och försökte att trösta Lova!
Men det hjälpte inte :(.
Sen så slutade Lova att gråta och sen blev lite glad :).
-Jag glömde visst överrasskningen att tänka på :D. Sa Lova glatt med ett leende :D.
-Bravo.... Men nu får väl du och din bolly gå hem och sova! Sa Kamaria lugnt och glatt :).
-Ja, kom nu bolly. Sa Lova glatt med hennes bolly i händerna.
Bollyn sovde på vägen hem i Lovas händer. Det var vakert ute och Lova och bollyn prattade tills bollyn sovde.
Lova älskade sin bolly :love: hon ville ALDRIG göra honom ledsen!
När Lova kom hem i sin träkoja så lag Lova sin bolly i en barn vagn som var hans säng :).
(fortsättning följer........)







Inte sagan:
Ja, ha en god natt och ha en bra Alla hjärtans dag :love: . Imorgon ska jag skriva fortsätttningen (kanske).
Hejdå allihopa.

Kommentarer
Postat av: Morfar

Jag övertalade mamma att ge mig adressen till din blogg. En helt fantastisk Panfu-saga som du skrivit!!!

Jag läntar redan efter fortsättningen!

2011-02-16 @ 08:44:52

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller spelnamn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den. Den publiceras ej)

Din blogg- eller hemsidesadress:

Vad vill du säga till mig?


Tack för att du kommenterar i min blogg. Jag blir jätteglad för varje kommentar!
Trackback
RSS 2.0